Prowadzenie social mediów i blogów


Czy jeżeli mam stronę internetową to muszę dodatkowo mieć konta w social mediach?

Stona internetowa to oficjalne miejsce Twojej firmy w Internecie. Każdy kto szuka Cię po raz pierwszy będzie z niej korzystał. Ale jeżeli chcesz na bieżąco i swobodnie komunikować się ze swoimi klientami, powinieneś pomyśleć o social mediach. Social media są jak przedstawiciele handlowi, którzy na co dzień spotykają się i rozmawiają z ludźmi, znają ich potrzeby, oczekiwania i upodobania. W mediach społecznościowych można dużo więcej niż na stronie internetowej. To mniej zobowiązujące, ale najbliższe klientów miejsca. Dzięki mediom społecznościowym możesz zbierać opinie na temat swoich usług i produktów. Stanowią one bardzo wiarygodne portfolio. Na stronie internetowej publikujesz treści sam, w mediach społecznościwych publikujesz razem ze swoimi klientami.

Facebook, Instagram, Pinterest, Twiter, Youtube - czy musisz mieć wszystko?

Są social media obowiązkowe takie jak Facebook. Daje ona takie możliwości e-marketingu, że każdy poważnie myślący o promocji w sieci go ma. Założenie kont na pozostałych kanałach zależy od tego czym się zajmujesz, jakie masz pomysły i możliwości ich realizacji. Jeżeli Twoja firma może pochwalić się pięknymi zdjęciami to zrób to na Instagramie. Jeśli masz dobre pomysły związane z tym czym się zajmujesz to zainteresuj się Pinterestem. A może chcesz komunikować światu swoje myśli, idee, przekonania czy filozofie - zrób to na Twiterze. Ciekawe nagrania, filmy, muzykę publikuj na YouTubie. Media społecznościowe łączą się i przenikają. Dlatego te same materiały można publikować w różnych miejscach dodając im właściwe komentarze. Im więcej Ciebie w Internecie tym jesteś bardziej widoczny i rozpoznawalny. 

Jakie znaczenie ma blog firmowy?

Blog to miejsce w którym publikujesz jako ekspert w danej branży. Blogi cieszą się bardzo dużą popularnością, bo Internet to przecież źródło informacji. Szukając informacji w sieci często wchodzimy na blogi, gdzie zamieszczone są artykuły.

Co to jest kreacja marki?

Strona internetowa to podstawa, tak jak siedziba firmy. Ale kiedy firma się rozwija to się rozrasta. Powstają jej oddziały, filie i ma ona swoich przedstawicieli. Rozwój Firmy w Internecie wygląda tak samo. Możesz wejść w wiele kont na social mediach (facebook, instagram, pinterest, twiter, Youtube), możesz prowadzić bloga, gdzie występujesz w roli eksperta branży, możesz zamieszczać artykuły reklamowe i sponsorowane na lokalnych i ogólnopolskich portalach branżowych, informacyjnych. Możesz oferować swoje usługi i produkty na wielu różnych platformach.  Zaplanowana i złożona forma wejścia na rynek internetowy określana jest kampanią reklamową, a jej zamierzonym celem (oprócz rzeczywistego zysku finansowego) jest wykreowanie marki w stopniu zapewniającym  jej rozpoznawalność.