Projekty graficzne logo i materiałów reklamowych Branding


Jakie znaczenie ma logo firmy?

Logo nazywane jest również znakiem firmowym lub znakiem towarowym. Zamiennie z logo używa się nazwy logotyp. Jest to forma graficzna, którą firma lub produkt się podpisuje.  Podpis ten jest konieczny, to on nas odróżnia od konkurencji i stanowi o naszej marce. Klient, który po raz pierwszy styka się z określoną marką najczęściej zapamiętuje obraz jakim jest właśnie logo. Stały klient związany z marką szuka usług i towarów sygnowanych naszym graficznym podpisem czyli logiem. Logo służy do budowania świadomości marki zwanej barndingiem. Firmy umieszczają swoje logo na stronach internetowych, wizytówkach, ulotkach,  katalogach, banerach, reklamach, metkach i papierach firmowych. Wiele firm zleca wykonanie drobnych gadżetów ze swoim logo (smycze, długopisy, kalendarze).

Dlaczego dobry projekt logotypu ma duże znaczenie?

Dobre logo musi spełniać określone warunki. To ono tworzy pierwsze wrażenie, daje obietnicę, pomaga zainteresować oraz wyróżnić Cię na tle konkurencji.

Logo musi być oryginalne. Nie chciał byś przecież aby pomylono Cię z konkurencją. Logo powinno być łatwe do zapamiętania i budzić właściwe i dobre skojarzenia.  Logo służy do komunikacji z klientem, dlatego trzeba dbać o jego czytelność.  Pamiętajmy, że budowa rozpoznawalności marki to długi proces, dlatego wybór projektu logo to ważny i odpowiedzialny krok.  Wiele firm przez lata, a nawet wieki, nie decyduje się na zmianę swojego logo.

Jak zaprojektować ponadczasowe logo?

Wbrew pozorom projektowanie znaków firmowych nie jest proste. Zajmują się tym profesjonalni graficy komputerowi. Wykonanie projektu powinno rozpocząć się od spotkania z klientem,  poznaniem jego oczekiwań, specyfiki firmy, jej genezę i kierunek rozwoju. Logo to symbol oddający historię i nawiązujący do przyszłości firmy.  Profesjonalny projekt logo ma swoją książkę znaku, w której znajdują się wszystkie ważne informacje, m.in. kolorystyka, układ, pole ochronne, użyte czcionki.

Brandowanie czyli projekty materiałów reklamowych

Każda firma potrzebuje się reklamować, a do tego potrzebne są materiały reklamowe. Trudno sobie wyobrazić spotkanie biznesowe bez wymiany wizytówek, czy oficjalne pismo bez papieru firmowego. W zależności od prowadzonej działalności potrzebujemy folderów czy ulotek, karty menu, cenników, banerów i tablic reklamowych. Dobrze jest aby wszystkie materiały należące do jednej firmy utrzymane były z stałej, rozpoznawalnej stylistyce graficznej. Będąc oryginalni i stali graficznie budujemy tożsamość wizualną marki, a przez to jej rozpoznawalność.