Pozycjonowanie oraz optymalizacja stron i sklepów internetowych

Nie możesz znaleźć swojej strony w Internecie?

Z problemem tym spotyka się każdy właściciel nowej strony czy sklepu internetowego. Ale to nie powód do paniki. To się samo nie zrobi. Stronę czy sklep internetowy należy zoptymalizować i wypozycjonować.

Pozycjonowanie i optymalizacja to pojęcia, które dla większości osób znaczą to samo albo niewiele. Ale to te dwa działania odpowiadają właśnie za to czy stronę lub sklep można znaleźć w Internecie. Możesz mieć najpiękniejszą stronę czy sklep internetowy, z najlepszymi produktami i usługami, ale jeżeli nie będą one zoptymalizowane i wypozycjonowane, to nikt jej nie znajdzie w Internecie. Dzieje się tak dlatego, że wyszukiwarka Google bez optymalizacji i pozycjonowania nie widzi ani ich treści, ani zdjęć, nie widzi też żadnej ścieżki z zewnątrz, która by do nich powadziła
 

Co daje optymalizacja i pozycjonowanie?

Nie sztuką jest znaleźć stronę internetową wpisując w pasku wyszukiwania  Google jej adres czy nazwę firmy. Robią to osoby, do których już dotarłeś i które Cię znają. Aby Twoja Firma się rozwijała, musisz dotrzeć do osób, które są zainteresowane, tym co oferujesz, ale jeszcze nie usłyszały o Tobie. Właśnie to możesz uzyskać dzięki optymalizacji i pozycjonowaniu.

Jeżeli więcej osób wejdzie na Twoją stronę czy sklep internetowy, co sprzedasz więcej swoich produktów czy usług. Większa sprzedaż to większe zyski. Zwłaszcza, że sprzdawanie ze swojej strony czy sklepu internetowego nie wiąże się z żadną dodatkową prowizją od sprzedaży.

Jaka jest różnica pomiędzy optymalizacją a pozycjonowaniem?

Zarówno optymalizacja i pozycjonowanie wpływają na to, na której stronie i na jakiej pozycji można znaleźć określoną stronę internetową. Najlepsi z danej branży znajdują się na pierwszej stronie w pierwszej dziewiątce (tzw. TOP 10 Google). Im większa konkurencja w danej branży, tym więcej pracy potrzeba, aby osiągnąć zadawalające wyniki. Praca ta odbywa się na samej stronie (działania on site) i nazywamy to optymalizacja lub inaczej SEO (search engine optymalization), oraz poza stroną (działania off site) co określane jest mianem pozycjonowania (link building).

Aby można było stronę czy sklep łatwo znależć w Internecie konieczna jest zarówno optymalizacja jak i pozycjonowanie. Pojęcia te są jak Twoje nogi. Obie służą do chodzenia, ale z jedną nie zrobisz ani kroku.

Jak optymalizować i pozycjonować strony i sklepy internetowe?

Jeżeli znasz się na tym możesz próbować robić to sam. Ale Ty masz przecież prowadzić swoją Firmę, a nie spędzać każdego dnia wiele godzin przed komputerem. Poza tym, optymalizacja i pozycjonowanie wymagają sporej wiedzy, umiejętności i doświadczenia. Zastanów się czy masz czas, by metodą prób i błędów dochodzić do właściwych posunięć? Czy stać Cię na marnowanie czasu?

Od optymalizacji są agencje SEO, a od pozycjonowania są agencje reklamowe. StylWeb zajmuje się zarówno optymalizacją jak i pozycjonowaniem.
 

Jak wyglądają działania nad optymalizacją i pozycjonowaniem ze StylWeb?

Wszystko zaczyna się od spotkania przy kawie. Słuchamy oczekiwań, odpowiadamy na pytania. Dla swoich Klientów mamy zawsze czas. Odpowiadamy na maile, odbieramy telefony, umawiamy się w dogodnych miejscach i porach.

Szczególnie staramy się o to, aby każdy nasz Klient świadomie uczestniczył w tym co robimy. Jasno tłumaczymy na czym polega każde z naszych działań i jakie ono przyniesie rezultaty. Przygotowujemy raporty z wykonanych działań.


 

Nasze praca w kierunku skutecznej optymalizacji i pozycjonowania składa się z czterech kroków:

 

Krok pierwszy - przygotowanie audytu SEO

Klient otrzymuje audyt, w którym ma opracowane wszystkie elementy wpływające na to czy jego strona lub sklep są widoczne dla wyszukiwarki Google. Każdy element jest szczegółowo opracowany i opatrzony miarodajnym wynikiem. Audyt służy, jako instrukcja do dalszych działań, których celem jest uzyskanie jak najlepszej pozycji w rankingu Google.

 

Krok drugi - optymalizacja strony pod katem tekstu, grafiki i kodu strony

Działania te polegają na przygotowaniu bazy słów kluczowych. Następnie na stronę wprowadzone zostają metaopisy. Kolejne działania polegają na pracy nad konstrukcją tekstu na stronie, odpowiednim opisaniu i sformatowaniu zdjęć i grafiki oraz zmianach programistycznych. Dzięki temu Google widzi stronę, jest ona dla niego czytelna zarówno pod katem tekstu jak i zdjęć i grafiki. Zgodna z obowiązującymi zasadami SEO optymalizacja sprawia, że strona jest bardziej widoczna i "lubiana" przez wyszukiwarkę Google.

 

Krok trzeci - pozycjonowanie off site, czyli budowanie bazy linków zewnętrznych prowadzących do Twojej strony

Linki zewnętrzne umieszczone na stronach zewnętrznych, a prowadzące do Twojej strony, są jak drogowskazy dla Google. Im jest ich więcej i znajdują się na bardziej wartościowych stronach, tym Twoja strona czy sklep internetowy są lepiej oceniane w rankingu Google. Linki te umieszcza się pod odpowiednio wybrane słowa kluczowe w artykułach sponsorowanych.

 

Krok czwarty - działania mające na celu utrzymanie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce Google na jak największą ilość słów kluczowych.

Na tym etapie niezbędna jest regularna analiza wyników, tendencji w branży, optymalizacja i pozycjonowanie nowych produktów i usług oraz wzmacnianie pozycji marki w Internecie.


 

Jeżeli jesteś zainteresowany współpracą z nami umów się na spotkanie.
Poznasz nas, dowiesz się więcej o tym co i jak robimy.
Odpowiemy na Twoje pytania.
To nic nie kosztuje.
...
A jeśli pijesz kawy zaproponujemy Ci herbatę lub sok :-)