Copywriting teksty na strony, sklepy, blogi, artykuły sponsorowane


Dlaczego warto mieć dobre teksty na swojej stronie internetowej?

Dobry tekst na stronie internetowej jest jak dobry handlowiec. Klient szukając najlepszej oferty lub produktu chce dowiedzieć się jak najwięcej. Dobry sprzedawca potrafi odpowiednio zarekomendować to, co ma do zaoferowania, jest ekspertem w swojej branży, zna potrzeby kupujących i umie udzielać porad.

Tak jak dobry sprzedawca, dobry tekst na stronie internetowej jest podstawą sukcesu firmy. Teksty na stronie muszą być odpowiedniej długości, bo przecież nikt nie lubi długich wywodów.  Powinny być zrozumiałe, bo klient nie ma obowiązku być ekspertem. Teksty muszą być interesujące i oryginalne. Klient po przeczytaniu informacji na stronie internetowej powinien być przekonany, że wybierając tę ofertę czy produkt odniesie określone korzyści.

Rola tekstu na stronie internetowej?

Test na stronie internetowej służy nie tylko ludziom odwiedzającym naszą stronę internetową. Służy on również robotom Google, które czytając go decydują o wartości całej strony. O ile możemy sobie intuicyjnie wyobrazić, jak napisać tekst dla ludzi by ich zainteresować, to pisanie dla robotów wymaga konkretnej wiedzy. Roboty Googla zwracają uwagę tylko na teksty właściwie zoptymalizowane pod kątem SEO.

Największą sztuką jest napisanie takiego tekstu, który jest przyjazny zarówno dla ludzi jak i dla robotów Google.   

Sztuka pisania tekstów do stron internetowych.

Zawodowym pisaniem tekstów na stronę zajmują się copywtiterzy.  Najważniejszą zasadą pisania tekstów jest ich oryginalność. Kopiowanie i powielanie tekstów jest po ludzku nielegalne, a nawet jeśli mamy zgodę na wykorzystanie tekstu innego autora, to tekst ten nie zwróci uwagi robotów Googla.

Napisanie oryginalnego tekstu wymagają sporo zaangażowania i umiejętności. Dlatego wiele firm zleca pisanie tekstów do stron copywriterom.

Jaki powinien być dobry copywriter?

Dobry copywriter to człowiek, który nie tylko posiadł umiejętności pisania tekstów. Dobry copywriter musi być sprzedawcą i seowcem jednocześnie (fachowiec od SEO). Dobry copywriter będzie nas o wiele rzeczy pytał, będzie chciał poznać temat jak najszerzej i jak najgłębiej. Nie będzie on szukał informacji w Internecie u naszej konkurencji, tylko u nas – u samego źródła. Konkurencją będzie się on interesował tylko po to, by poznać jej możliwości, a następnie napisać  o nas lepiej niż ona.